sLulaa - 2008-12-28 09:20:13

Blade - Ostrze, w każdej postaci, byle dało się unieść w jednej ręce czy to miecz, czy topór. I pomimo i siły mu nie braknie, to nie uniesie nic większego. Ale to nic, bo włada owymi ostrzami jak nikt, i to dwoma na raz. Ten którego zaatakuje zdąży zobaczyć jedynie kilka płynnych, pełnych gracji ruchów, po czym zostanie juz tylko ciemność.

Jego umiejętności skupiają się głównie na precyzyjnym prowadzeniu ostrzy podczas nieprzerwanego tańca, w czasie którego zasypuje przeciwnika gradem ciosów dokładnie tam, gdzie ten by tego nie chciał - w czułe miejsca. Fakt, potrafi wyprowadzić kilka pojedyńczych ataków specjalnych, ale nie są one tak celne i śmiercionośne jak jego taniec śmierci. Wyjątkiem moze być tu Atak jastrzębia, którym trwale oślepia przeciwnika, utrudniając trafienie.




Buildy :D
To, jak dany wojownik się wytrenował w celności, sile i wytrzymałości, zależy od tego, jak potężnie ulepszona magicznie zbroje potrafi ten zdobyć. Dla tych, których Shade nie przeklęła pełnymi nienawiści słowami i poszczęściło im sie dorobić fortuny zazwyczaj trenują niemal tylko siłę, zwracając małą uwagę na zręczność i wytrzymałość, gdyż magiczna aura ich broni oraz zbroi pomoże im tak dobrać ruchy w ich tańcu śmierci, aby ich ostrza zawsze napotkały cel, a ciosy otrzymane od przeciwnika nie były tak bolesne, jak byc powinny

Drugą rzeczą na jaką tancerz ostrzy zwraca uwagę jest to, jakim rodzajem ostrzy on włada. Na początku ma wybór, lecz potem z racji partactwa antycznych rzemieślników, których bynajmniej Shade darzyła wyjątkową nienawiścią, pewne typy broni są bardzo słabe.
Dlatego też należy rozważyć, czy wojownik taki chce w późniejszym okresie czasu wydawawać cenny majątek na swiątynie, aby jej kapłani pomogli mu zapomnieć o tym czego sie tyle czasu uczył i na mógł na nowo dostosować umiejętności do używanej broni.

Sword standard :D
str: xxx
dex: 46
sta: 15-30
Build ten przeznaczony dla zamożnych wojowników, którzy mają możliwość zapłacić magom za tchnięcie w swój ekwipunek potężnej magicznej mocy. Tak przygotowny ekwipunek oraz pomoc kapłana zapewnia im niespotykaną celność pomimo małej zręczności

Sword high dex :D
str: xxx
dex: 66 - 7x
sta: 15 - 30
Ci, których nie stać na zapłacenie magom, zazwyczaj trenują swą zręczność kosztem siły. Mądrze, bo cóż to za siłacz, który ani razu nie trafi celu

Axe standard :D
str: xxx
dex: 33
sta: 15 - 30
Ci, dla których miecz jest bronią zbyt dystyngowaną, którzy preferuja w swój śmiertelny taniec wpleść oddech Shade, oraz których stać na wysokie wymagania magów ( trenują się w używaniu toporów. Ich śmiercionośność jest nieporównanie większa niż mieczy, ale są gorzej wywazone i wymagają więcej skupienia w czasie wyprowadzania ciosów niż miecze. Mimo to wprawny wojownik potrafi jednym precyzyjnym ciosem oślepić przeciwnika właśnie przy pomocy śmiercionośnego topora.

Axe high dex :D
str: xxx
dex: 53 - 7x
sta: 15 - 30
Nie wszyscy, którzy uznają powiedzenie 'walnij raz a porządnie' za prawdziwe mają fundusze by walić tak mocno. Dlatego dopracowują celność kosztem siły uderzeniowej, stosując tę samą taktykę co wojownicy używający miecza.

Str build :D
str: xxx
sta: 15 - 30
Znajdą się i tacy, co powiedzą: 'Na co mi zręczność skoro mam kase?'. A jak im pomoże kasa? Bezpośrednio nie, ale w ciemnym zaułku placu handlowego znajdzie się zakapturzony kupiec, który dyskretnie przekaże w nasze pałające rządzą potegi ręce istne cuda sztuki rzemieślniczej: zarówno kowalskiej jak i magicznej. Bronie i zbroje, które nawet z kompletnej niezdary nie potrafiącej wejść przez drzwi do budynku zrobią człowieka, który z zawiązanymi oczami nawlecze igłe na nitke. Mimo iż tacy wojownicy prawie nie przestają trenować siły, nie zapominają jednak, że nie tylko oni wyprowadzają ciosy. Dlatego wola pobiegać troche i nabrać wytrzymałości, która nieraz ocali ich przeklęte przez Shade dusze

Full str :D
str: xxx
Ale dla niektórych i tyle siły nie wystarcza. Licząc na szczęście całkowicie oleja słąbość własnej cielesnej powłoki i całkiem poświęcą się rozbudowie mięśni. Jeśli trafią cel, to raczej mało z niego zostanie.

Niemal wszyscy Ci, którzy dorobili się w czasie ziemskiej wędrówki po Madrigalu, a przy początku kariery byli biedni, udają sie do kapłąna, aby ten za kolosalną opłatą odnowił ich ciała i umysły, gdyz nie wystarcza im ta ilość siły którą posiadają, chcą być potężniejsi (kupują restat i robią sie na jeden z dwóch ostatnich buildów, rzadziej na build z dexem)

Kolejność rozdawania
Ja radze dawać po jednym punkcie równomiernie aż do uzyskania dana statystyką rzadanej wartości


ASPD breakpointy :D
Sword:
37 Dex
66 Dex
96 Dex
125 Dex
Axe: :D
53 Dex
94 Dex
136 Dex
178 Dex

Skille :D
Perfekcyjnemu tancerzowi ostrzy nie potrzeba umiejętności wyprowadzania pojedyńczych ataków: wpadając w rytm swego zabójczego tańca mordują tak szybko, iż rzadko kiedy odnoszą jakieś większe rany w walce ze zwyklymi przeciwnikami. A i żaden taki atak nie mógł by się równać z ich śmiertelnym tańcem. Dlatego też wojownicy uczą się jedynie umiejętności zwiększających ich zdolności bojowe podczas zwykłego, ciągłego ataku. Jedynie przy walce z potężnymi przeciwnikami na samym początku walki wojownicy posiadający topory starają sie wyprowadzić celny atak z góry prosto na łuk brwiowy przeciwnika, by opadając na niego niczym jastrzab na swą ofiare oślepić wroga, co ułatwi im zręczne manewrowanie w czasie tańca.


Skille użyteczne :D
Protection 5 lvl - pomimo iż blade nie używa tarczy jako najeminik uczy się jej używania.
Pan Barrier 10 lvl - Jako najemnik osoba uczy się zbijać strzały przeciwnika przy użyciu tarczy
Sneaker 20 lvl - Blade w zanadrzu zawsze nosi sieć: zarzuca ją na przeciwnika, dzieki czemu ten jest unieruchomiony przez 47 sekund, co daje cenny czas na dodatkowe akcje
Empower weapon 20 lvl - dzięki umiejętnemu dobrania żywiołów w broni ataki są jeszcze skuteczniejsze
Smite Axe 20 lvl - Ciężki trening zwiększa atak i zdolności obronne wojownika dzierżącego topór (atack+50 def +25)
Axe Mastery 20 lvl - Umiejętności pozwalają na zadanie wiekszych obrażeń przy użyciu topora (atack+100)
Blazing Sword 20 lvl - Precyzja ataku i jego siłą to podstawa, kiedy włada się mieczem (atack+50 hit+10%)
Sword Mastery 20 lvl - Lepsze umiejętności władania mieczem - większe obrazenia (atack+100)
Armor penetrate 4 lvl - Atak wymierzony w słabe punkty pancerza wroga, przez co jego obrona jest po części ignorowana.
Berserker 10 lvl - Podczas tańca śmierci wojownik wpada w szał, przez co jego ataki są mocniejsze i szybsze, ale nie moze przez jakiś czas z tego tańca wyjść (nie można używać skilli, aspd+11%, dmg+150)
Spring Attack 5 lvl - Wojownik skupia sie i wyprowadza kilka celnych ataków we wroga
Hawk Attack 10 lvl - Blade wyskakuje wysoko w górę i niczym jastrząb spada na cel, mierzac toporami wprost w oczy wroga, aby przez rozcięcie łuku brwiowego trwale go oślepić


Kolejność rozdawania
Większośc najemników zaczyna swą karierę od miecza i tarczy. Dlatego też rozwija najpierw Protection na 5 lvl. Potem blazing sword na 9. Następnie sword mastery na maxa i maxujemy blazing. Teraz pan barrier na 10 i maxujemy Sneakera.
Po awansie na bladego mamy 2 możliwości. Albo zostajemy przy mieczach, więc walimy armor penetrate na na 4 i maxujemy berka, albo na axy. Przy axach mi starczyło na maxowanie smite i mastery bez reskila, a zostało mi potem na spokojnie na berserker i hawk. hawk działa tylko przy axach.




Ekwipunek

Sety
że sety nosić trzeba, to sie rozumie samo przez sie.


Lvl 60 - Recorn/Rescorn :p




Bonus
1/4: No effect
2/4: DEF+22
3/4: DEF+50, HP+15%
4/4: DEF+50, HP+15%, A.Speed+20%
:p


Lvl 75 - Akan/Einy :p




Bonus
1/4: No effect
2/4: DEF+26
3/4: DEF+55, STR+10
4/4: DEF+55, STR+10, HP+15%

Lvl 90 - Dest/Dayst




Bonus
1/4: No effect
2/4: DEF+26
3/4: DEF+55, Crit rate+15%
4/4: DEF+55, Crit rate+15%, DEX+5


Teraz tak. Dalej jest różnie. Jedni mieszają sety (Dest/Dayst + npc suit dla defa; Dest+shaentra przy braku dexa), niektórzy chodzą w setach ze 105. To juz od wyboru zależy

A dla najbogatszych opcja pr0
Lvl 120 - Nox




1/4: No effect
2/4: No effect
3/4: No effect
4/4: STR+10, Crit Rate +20%, Add Def+25%, Add HP+15%


Bronie

Ważna uwaga dotycząca broni: jako iż można nosić zarówno miecz jak i topór twórcy gry zrobili mały psikus zeby nie można było używać naraz skilli sword i axe. Tak więc bronią główna jest ta w prawej naszej łapce (ta w której trzymamy długopis, myszke, nóż itp). Więc jeśli mamy tam topór wchodzą na smite axe i axe mastery, jeżeli miecz wchodzą nam blazing sword i sword mastery

Lvl 60
Taytra Axe (200-202) Defense +20, Hit rate+20%
Guardian Axe (240-280) Defense +30, Reflect damage+5%
Dretra Sword (260-265) Attack speed+5%, Hit rate+20%
Guardian Sword (258-263) STA+5, DEX+5

Lvl 75
Historic Axe (279-281) HP+20%, Attack speed+7%
Historic Sword (279-281) STR+5, Critical rate+7%

Lvl 90
Angels Axe (307-309) DEX+7, Critical rate+20%

Lvl 105
Legendary Golden Axe (322-324) Damage of crit+40%, Critical Rate+20%


Lvl 120
Bloody Sword (322-324) Additional Crit Damage +40%, Critical +20%, Attack Speed +15%


Dlaczego na lvl 90 - 120 akurat tak? z powodu bonusów. Dlatego wspominałam o braku wyboru na późniejszych lvlach. Większość blade których ja widziałam nosi na końcu LGA + Bloody sword (prawa - lewa). dzieki temu bonus od ataku jest większy (przelicznik atk z axa lepsz niż ze sworda) a bonusy i atak z broni jest również ze sworda